שנת בדק

בדק בית הינו ביקורת מבנה הנדסי לנכס המתבצעת על ידי גורם מוסמך באמצעות ידע, ניסיון וציוד מתקדם מוסמך במטרה לאתר ליקויים אשר אינם נראים לעין בלתי מקצועית.

בדק בית נחשב לאחד מן הבדיקות החשובות ביותר עת רכישת דירה מקבלן ו/או רכישת דירה יד שנייה ומספקת לבעל הנכס פרספקטיבה רחבה ותעודת זהות על מצבו של הנכס.

דרך בדק בית אנו מאתרים ליקויי בנייה הקשורים לשלבי התכנון הכוללים בדיקת מפרט הקבלן הנקרא גם מפרט טכני וכולל תמורות היזם/קבלן לבעל הנכס. כמו כן, בשלב התכנון נבדקת התאמה לכלל תוכניות הביצוע כגון אדריכלות, חשמל, אינסטלציה, מיזוג וכו' וכן התאמה לשינויי דיירים ככל שנעשו על ידי הדייר אל מול הקבלן.

נוסף על כך, כוללת בדיקת הנכס איתור ליקויי בניה הקשורים לשלבי הביצוע כגון שיפועים לא תקינים בחדרי רחצה מרפסות, חיבורי חשמל, בדיקת לחת מים וצילומי צנרת ניקוז וסריקה תרמית של הנכס לאיתור נזילות.

בנכסים המיועדים למגורים, מסחר ותעשייה. בדק בית טומנת בחובה לא מעט אתגרים לצד הצורך במקצועיות ובמיומנות – אנחנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות בדק בית, בדיוק לשם כך אנשי המקצוע של עוז הנדסה פה לעשות לכם סדר.

מה זה בדק בית?

בדק בית הינה בדיקה מקיפה לאיתור ליקויי בניה בנכס אותה נרצה לבצע מוקדם ככל הניתן כאשר אנחנו רוכשים דירה חדשה מקבלן, דירה יד שנייה ו/או נכס המשמש לשם מסחר ועסקים.
במהלך בדק בית מתבצעות מגוון רחב של בדיקות הנדסיות באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם אשר מטרתן להתחקות ולבדוק ליקויים שונים במבנה אשר יכולים להשפיע בצורה ישירה על איכות החיים שלנו בשלב המגורים.
בתום הבדיקה, מופק עבור הלקוח דוח הנדסי מפורט הכולל את כל הליקויים אשר נמצאו בעת הבדיקה ורמת החומרה שלהם וכן תמחור עלויות התיקונים למקרה שהקבלן מתעלם ו/או מסרב לטפל בממצאים.

רכישת נכס, בין אם מדובר בנכס חדש מקבלן או דירה יד שנייה הינו עניין משעותי ביותר עבור הרוכש ולא זול ולכן באמצעות בדק בית תוכלו להגן על ההשקעה שלכם, לדעת מה הוא המצב האמיתי של הנכס, האם ישנם ליקויים אשר יכולים לפגוע בכם בטווח הקרוב ו/או הרחוק, לגלות בעיות פוטנציאליות אחרות ולאחר מכן לקבל החלטה מושכלת ונכונה לגבי רכישת הנכס והמשך התהליך כולל הבנה האם נדרשות הוצאות נלוות.

מה הם המקרים בהם אנו נרצה לבצע בדק בית?

ניכר כי ישנם מקרים רבים בהם אנו נרצה לבצע בדק בית. בשנים האחרונות אנו רואים עלייה במודעות בכל הקשור לבדק בית ורוכשים רבים מהמגזר הפרטי והעסקי הבינו את החשיבות בבדיקה זו.

  • דירה חדשה מקבלן – אנו נרצה לבצע בדק בית כאשר אנחנו רוכשים דירה מקבלן.
    את הבדיקה ניתן לבצע במעמד פרוטוקול טרום המסירה הנקרא גם פרוטוקול ראשוני או במעמד פרוטוקול המסירה הסופי הנקרא גם קבלת מפתח.
    ניתן לבצע בדיקה זו גם לאחר הכניסה לדירה כל עוד במסגרת שנת הבדק אשר תוקפה מרגע קבלת החזקה על הנכס אך המלצת הצוות המקצועי היא לבצע הבדיקה מוקדם ככל הניתן.

  • דירה יד שנייה – לפני שאנחנו רוכשים או נכנסים לדירת יד שנייה אנחנו נרצה לבצע בדק בית על מנת לקבל תמונה מלאה על מצב הנכס ולהבין האם קיימים ליקויים ונזקים אשר יכולים לפגוע בנו הם מבחינת איכות חיים והן מבחינה כספית.
    בדירות יד שניה ישנות יש חשיבות עליונה לביצוע הבדיקה שכן עייפות החומר גורמת לעיתים לבעיות קונסטרוקציה שעלולות להיות מסוכנות, חריגות בניה שנעשו בנכס בעברו ועוד.
  • מבנה מסחר ותעשייה – גם במקרים בהם נרכוש נכס לשם מסחר ותעשייה אנחנו נרצה לבצע בדק בית מן אותן הסיבות בדיוק המצויינות כאן.
    בדיקת מבנה מסחר הינה בעלת אופי שונה ודורשת הבנה וניסיון עם מערכות מורכבות שלרוב אינן מופיעות במגורים.

אנו רואים חשיבות רבה בביצוע בדק בית מאחר והבדיקה מספקת תמונה רחבה לרוכש על מצב הנכס ועלולה לחסוך לו עוגמת נפש גדולה והוצאות כספיות גבוהות.
נוכל לאתר ולדעת אודות ליקויים רבים, נזקים ושאר תקלות אשר לא היינו נחשפים אליהם ללא התערבות של חברה הנדסית התמחה בתחום הביקורת מבנים.

מה הם הדברים הנבדקים במהלך בדק בית?

כפי שכבר הצלחתם להבין, בדק בית הינו שם כולל למגוון רחב של פעולות בתחום הביקורת מבנים בענף ההנדסה האזרחית (בניין) ונעשות לשם איתור נזקים וליקויים בנכס שלכם.

  • בדיקת מפרט טכני (מכר)
  • בדיקת תוכניות (אדריכלות, חשמל, אינסטלציה, הנמכות, מיזוג ועוד)
  • בדיקת שלד המבנה
  • בדיקת מערכות האינסטלציה
  • בדיקת מערכות החשמל
  • בדיקת ריצוף וחיפויים, שיפועים
  • בדיקת אלומיניום
  • דלת כניסה ודלתות פנים
  • בדיקות איטום גג מבנה
  • בדיקות קרינה וגז ראדון
  • בדיקות ויזואליות לאיתור פגמים כגון שברים, סדקים ופגמים

הבדיקות המפורטות הן רק חלק קטן מהבדיקות הנעשות במסגרת בדק בית ייסודי אשר צריך ורצוי שיבוצע אך ורק על ידי חברה המתמחה בתחום, על ידי גורם מוסמך תוך הפקת חוות דעת בעלת תוקף משפטי.

בדק בית – חוות דעת הנדסית

בדק בית הנעשה על ידי גוף הנדסי הינו בעל יתרונות רבים מאחר ומדובר בדוח אשר נכתב על ידי בעלי מקצוע מן התחום אשר מוסמכים לכך, אפיינו ובדקו לפרטי פרטים את המבנה וחתומים עליו בשמם, הכשרתם ונסיונם.
כאשר אנחנו עושים בדק בית עם חברה המתמחה בענף ההנדסה אנו נקבל דוח ליקויים מפורט ומסודר בעל תוקף משפטי אשא יועבר לקבלן וטיפול בממצאים והכל בהתאם לתקנים ותקנות הבניה.
על ידי ביצוע הבדיקה על ידי גורם מוסמך, הנושא הופך לרציני ומחייב והקבלן יראה את עצמו מחוייב לטיפול בליקויים.
בנוסף לכך, כוללת חוות הדעת תמחור הליקויים כך שבמידה והנ"ל יגיע לתהליך משפטי יוכל בעל הנכס לתבוע על סכום הליקויים שצויין.

כיום על פי חוק, על כל קבלן חלה אחריות בשנת הבדק והוא מחוייב לתקן את ליקויי הבנייה בתוך פרק זמן סביר בהתאם לחוק המכר. יחד עם זאת אנו רואים מקרים רבים בהם קבלנים מנסים להתנער מן האחריות ואנו נרצה לפנות אל ערכאות משפטיות לשם תביעת הזכויות שלנו. חוות דעת הנדסית הינה מסמך אשר עוזר לכם מצד אחד לגלות אחר ליקויים ונזקים בדירה ומן הצד השני להבטיח את הזכויות שלכם כפי שסוכמו ונחתמו במעמד העסקה.

אנשי המקצוע של עוז הנדסה נמצאים כאן עבורכם גם בסיום הבדיקה על מנת לספק לכם דוח ליקויים הנדסי מפורט יחד עם שירותי ייעוץ וליווי משפטי בכל הקשור לתהליכים השונים אל מול הקבלן.

"האם כל אחד יכול לבצע בדק בית?"

בדק בית הינה מלאכה הדורשת מקצועיות, מיומנות ושימוש במכשור מתקדם וטכנולוגי.
בניגוד למחשבה הרווחת, לא כל בעל מקצוע יכול לבצע בדק בית ורצוי שיבוצע על ידי חברת המתמחה בביקורת מבנים, בודק בעל הכשרה מתאימה וניסיון בביצוע בדיקות מסוג זה וכן באמצעות ציוד מתאים.
בדק בית עם חברה מתמחה אולי יעלה מעט יותר אך יבטיח לכם שקט נפשי מאחר ואתם יודעים שהבדיקה תתבצע במקצועיות ובאיכות ותכלול ליווי גם לאחר מכן.

החשיבות בעבודה עם חברה המתמחה בבדק בית

מחיפוש קטן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות אנו נחשפים אל מגוון רחב של חברות ונותני שירות המציגים את עצמם כמתמחים במלאכת בדק בית. מאחר ומדובר במלאכה הדורשת הכשרה, מקצועיות ומיומנות אנו נרצה לבדוק שהחברה שאיתה אנחנו עובדים הינה חברה המתמחה בביקורת מבנים, כי הבודקים שלה הינם בעלי הכשרה מתאימה של מהנדסים אזרחיים (בניין) וכן כי לחברה ישנו ניסיון וציוד מתאים לביצוע הבדיקה.
חברה בעלת ניסיון ומוניטין בתחום תעבוד עם בודקים מוסמכים תוך שימוש בציוד החדשני והמתקדם ביותר ותדע איך לגשת אל המלאכה בצורה נכונה, לאפיין אותה, לבדוק את המבנה על כל צורותיו ולהמציא עבורנו חוות דעת הנדסית מפורטת ומקצועית אשר יכולה להיות קבילה גם בין כתלי בית המשפט.

אמרתם בדק בית אמרתם עוז הנדסה

עוז הנדסה הינה החברה המובילה כיום את תחום הביקורת מבנים ובדק בית בפרט וחורטת לדגלה מקצועיות, אמינות וחדשנות.
עוז הנדסה מספקת מעטפת מלאה של שירותים בענף ההנדסה האזרחית לרבות שירותי פיקוח בנייה מטעם הדיירים בהתחדשות עירונית, ביקורת מבנים וייעוץ הנדסי המתבצעים אך ורק על ידי מהנדסים מומחים בעלי ניסיון ומוניטין בתחום.

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אל חוג לקוחותינו המונה אלפי לקוחות ברחבי הארץ וליהנות מן הניסיון והמקצועיות שצברנו במהלך השנים.