ביקורת ליקויי בניה

חברת עוז הנדסה מספקת שירותי ביקורת ליקויי בנייה וביקורת מבנים בשטחים ציבוריים ושטחים משותפים על ידי צוות מהנדסי בניין מוסמכים ומנוסים. הצוות שלנו מתמחה באיתור ליקויי בנייה, כשלי תכנון ואי התאמות לתקנות בנייה במבנים חדשים. ביקורת ליקויי בנייה מונעת פגיעה באיכות החיים של דיירי המבנה כתוצאה מכשלים וליקויים בשטחים הציבוריים והמשותפים בנכס.

שירות בדיקת ליקויי בנייה של חברת עוז הנדסה כולל סדרה של בדיקות הנדסיות לאיתור ליקויים ונזקים ואי התאמות בין תקנות וחוקי הבנייה לבין המצב בפועל בשטחים המשותפים והציבוריים בנכס.
בסיום הבדיקה חברת עוז הנדסה מספקת דו"ח ליקויים מפורט הקביל בבית משפט. 
מהנדס ליקויי בנייה מוסמך ומנוסה עומד בראש צוות מומחים המבצע בדיקות רחבות ומקיפות באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם, המאפשר איתור ליקויים שאינם נראים לעין בלתי מקצועית.
הצוות בודק את כל תחומי הבניין וההנדסה ומאתר ליקויים במערכות האיטום.

 

שלבי הבדיקה

יסודיות, ניסיון וציוד מתקדם שמבטיחים איתור מוחלט של כל הליקויים

איתור ליקויים בגג המבנה והקומות העליונות

בודק מוסמך מטעם עוז הנדסה יבצע במבנה סט בדיקות נרחב לאיתור ליקויי בנייה. הבודק מתחיל את הבדיקה בגג ובודק את מערכת האיטום, המערכת הסולארית ושאר המערכות הקיימות בגג.

 

איתור ליקויים בקומות הבניין ובשטחים המשותפים

בודק מטעם חברת עוז הנדסה מאתר ליקויים בכל הקומות והשטחים המשותפים בבניין, מהקומה העליונה ועד קומת הקרקע (לא כולל). הבודק מוודא תקינות ארון מוני מים, ארונות חשמל וארונות תקשורת, ומוודא התאמה לתקני אש בכל קומה וקומה. בנוסף, הבודק מאתר ליקויים קוסמטיים כמו שברים בריצוף, סדקים בקירות, וכדומה. 

 

איתור ליקויים בקומת הקרקע ובשטחים הציבוריים

הבודק יבצע בדיקות מקיפות לאיתור ליקויים בארונות החשמל, המים והתקשורת בקומת הכניסה, בדלתות הכניסה, באינטרקום ובאלומיניום. לאחר מכן, הבודק מאתר ליקויים בלובי הבניין, כמו שברים בריצוף, מראות וכדומה. 

 

בדיקת מעטפת חיצונית

הבודק מאתר ליקויים בחיפויי החיצוני של הבניין, מוודא כי אין סדקים, מאתר ליקויים בעבודות הפיתוח בבניין, שבילים, גדר, גינה, חניות פתוחות (אם יש כאלה) ועוד. 

 

איתור ליקויים בקומת החניון

הבודק מאתר ליקויים בחניון, מוודא כי השילוט נעשה על פי התקנות, מאתר ליקויים בחדר המשאבות, בודק שיפועים בקומת החניון, מאתר רטיבויות ועוד. 

 

דו"ח הנדסי מפורט

הבודק מפיק חוות דעת מקצועית מלאה, הקבילה בבית משפט וחתומה ע"י המהנדס הבודק. 

 

הצצה לתהליכי הליווי והפיקוח

שלבי התכנון

שלבי הביצוע

שלבי המסירה

שנת הבדק

נגן וידאו

>> הצצה לתהליך הביצוע בשטח

נגן וידאו

>> הצצה לליווי שנת הבדק

בדיקת ליקויי בניה לכל חלקי המבנה

בנוסף הצוות מאתר ליקויי רטיבות בשטחים הציבוריים, מוודא התאמה לתקני אש ומבצע בדיקת התאמה למפרט הטכני ותוכניות האדריכלות.
בסיום הבדיקה, מהנדס ליקויי הבנייה מפיק וחותם על חוות דעת מקצועית בעלת תוקף משפטי.
חוות הדעת מפרטת את כל הליקויים שנמצאו בנכס, את התקנות הנדרשות וכוללת גם הערות מקצועיות, המלצות לביצוע ותמונות של הליקויים שנמצאו.
שירותי בדיקת ליקויי בנייה של עוז הנדסה כוללים גם ליווי משפטי וייעוץ מקצועי ראשוני מול הקבלן.
צוות מקצועי מסייע לכם לנהל את המשא ומתן מול הקבלן על תיקון הליקויים. במידת הצורך, המחלקה המשפטית שלנו תלווה אתכם בהליך המשפטי, כולל מתן עדות בבית משפט.
חברת עוז הנדסה ממליצה לבצע ביקורת ליקויי בנייה לפני כניסת הדיירים למבנה החדש.
עם סיום הבנייה, הקבלן עובר עם נציגות של הדיירים על השטחים הציבוריים במבנה.
בשלב זה מומלץ לבצע ביקורת מבנים שתעזור לכם לוודא כי לא קיימים ליקויים בשטחים הציבוריים והמשותפים במבנה, שעלולים לפגוע באיכות חייכם או להסב לכם נזק כספי משמעותי בשלב מאוחר יותר.

 

למה מומלץ לבצע בדיקת ליקויי בנייה?

בדיקת ליקויי בנייה מבטיחה כי השטחים המשותפים והציבוריים בנכס שאתם עומדים להתגורר בו עומדים בכל התקנים הנדרשים וכי איכות הבנייה עומדת בסטנדרט הנדרש. לצערינו, במקרים רבים קיימים פערים משמעותיים בין תקנות הבנייה הנדרשות בישראל ובין המצב בפועל בנכס. כפי שתוכלו לראות בתמונות המצורפות, לעיתים נמצאים ליקויי בניה בטיחותיים, ליקויים בשלד המבנה, ליקויים בחיבורים ובחיפויים כתוצאה מרטיבות ונזילות בחדרי המדרגות, וליקויים אחרים הפוגעים באיכות החיים של בעלי הנכס.

 

ביקורת מקצועית המבטיחה לכם איכות חיים

ביקורת ליקויי בנייה מתבצעת על ידי מהנדס מוסמך ומנוסה הבקיא בכל תקנות וחוקי הבנייה בישראל. הביקורת תספק לכם מידע מלא אודות איכות הבנייה של שטחים הציבוריים והמשותפים במבנה, תמנע מכם הוצאה כספית מיותרת בהמשך ותבטיח את איכות החיים שלכם בנכס החדש. באמצעות ציוד טכנולוגי ייעודי ומתקדם, צוות של עוז הנדסה יבצע ביקורת יסודית שתוודא כי לא קיימים פערים ואי התאמות בין המצב בנכס ובין התוכניות, חוקי ותקנות הבנייה בישראל (תקנות התכנון והבנייה, תקנות הג"א, חוק החשמל, הוראות הל"ת, ועוד).
מהנדס מוסמך של עוז הנדסה יבדוק רטיבות ולחות באמצעות מד לחות ומצלמה תרמית, יוודא את תקינות מערכת החשמל בעזרת ציוד טכנולוגי ייעודי, יבדוק האם קיימים סדקים בשלד ובחיפויי המבנה, יבדוק שיפועים בחדרי המדרגות, בלובי, ובחניון ויבצע עוד מגוון בדיקות לאיתור ליקויי בנייה שונים. בסיום הבדיקה נספק לכם דו"ח מקצועי הקביל בבית משפט. הדוח יסופק תוך שני ימי עסקים מיום ביצוע הבדיקה והוא חתום על ידי מהנדס ליקויי בנייה מוסמך.

 

עלות הבדיקה

עלות בדיקת ליקויי בנייה על ידי מהנדס ליקויי בנייה תלוי בסוג הנכס ובגודל השטחים המשותפים והציבוריים בבניין.

 

שאלות ותשובות

ראשית, בדיקת ליקויי בנייה יכולה להתקיים במגוון נכסים שונים ולא רק בדירות חדשות מקבלן או בדירות יד 2. שנית, בעוד בדק בית מתרכז בנכסים פרטיים ודירות יד ראשונה או שנייה, בירות ליקויי בנייה מתבצעת על כלל המבנה, כולל שטחים ציבוריים משותפים בנכס כמו החניון, חדרי מדרגות, לובי וכדומה.

 

בדיקת ליקויי בנייה בשטחים המשותפים והציבוריים במבנה יכולה לחסוך לדיירי המבנה עוגמת נפש רבה. מניסיוננו, ליקויים בשטחים הציבוריים יכולים לפגוע משמעותית באיכות החיים של דיירי המבנה. חשבו על נזילה בחלל המשותף בקומת המגורים שלכם, על מעקה לא תקין בחדר המדרגות שיכול להביא לפגיעה פיזית בילדים או מבוגרים - ליקויים אלו ואחרים יכולים לגרום נזק לדיירי הבניין ואפילו להביא לפגיעה פיזית בהם וכדאי לוודא שלא יהיו כאלה לפני שעוברים להתגורר בבניין

 

ביקורת ליקויי בנייה מתקיימת בשטחים הציבוריים והמשותפים של מבנים חדשים. לרוב, דיירי המבנה בוחרים נציגות של אדם אחד או שניים מדיירי הבניין ואלו עוברים יחד עם הקבלן על השטחים המשותפים והציבוריים שבמבנה. בשלב זה רצוי שגורם מקצועי ומוסמך, כמו מהנדס מטעם עוז הנדסה, יבצע ביקורת ליקויי מבנה לאיתור ליקויים שאינם נראים בעין בלתי מקצועית בשטחים אלו. כך הדיירים יוכלו להיות בטוחים כי השטחים הציבוריים והמשותפים תקינים.