חוות דעת הנדסית

עוז הנדסה מספקת חוות דעת הנדסית מאת מהנדסי בניין מוסמכים ומנוסים וליווי משפטי מלא מאת מחלקה משפטית מקצועית. חוות הדעת מהווה מסמך בעל תוקף משפטי והמחלקה המשפטית מספקת מעטפת מלאה שתבטיח כי כל הזכויות שלכם יתקיימו כפי שסוכמו ונחתמו במעמד הקנייה.

שירות חוות דעת הנדסית וליווי משפטי של עוז הנדסה כולל דוח ליקויים מפורט הקביל בבית משפט, ייעוץ וליווי משפטי בתהליך ההתדיינות מול הקבלן, וליווי משפטי מלא מאת משרד עורך דין המתמחה בתחום ליקויי הבנייה. צוות מהנדסי בניין מוסמכים ומנוסים יספק לכם חוות דעת הנדסית המפרטת את כל הליקויים שנמצאו בדירה ואינם נראים לעין בלתי מקצועית.

 

שלבי הבדיקה

יסודיות, ניסיון וציוד מתקדם שמבטיחים איתור מוחלט של כל הליקויים

הפקת חוות דעת הנדסית מקצועית

צוות מהנדסים מוסמכים ומנוסים מפיקים חוות דעת מקצועית הכוללת פירוט של כל הליקויים ההנדסיים שנמצאו בנכס.

 

הגשת מכתב התראה לקבלן

המחלקה המשפטית שולחת מכתב התראה לקבלן, במידה ונמצאו בנכס ליקויים משמעותיים והדירה מוגדרת כבלתי ראויה למגורים. המכתב כולל דרישה לתיקון הליקויים לפני מסירת הנכס. 

 

ליווי בתהליך המשפטי

המחלקה המשפטית של עוז הנדסה מלווה את הלקוח בתהליך המשפטי כולל מתן עדות בבית משפט במידת הצורך. 

 

הצצה לתהליכי הליווי והפיקוח

שלבי התכנון

שלבי הביצוע

שלבי המסירה

שנת הבדק

נגן וידאו

>> הצצה לתהליך הביצוע בשטח

נגן וידאו

>> הצצה לליווי שנת הבדק

חוות דעת מקיפה ומקצועית

חוות הדעת כוללת ליקויים בכל תחומי הבניין וההנדסה: אדריכלות, מכר, שלד המבנה, אינסטלציה, חשמל, איטום, רטיבות, שיפועים, ריצוף, חיפויים ועוד.
במידה ונמצאו בדירה ליקויים חברת עוז הנדסה מעניקה ליווי משפטי מלא ללקוח.
הליווי המשפטי כולל ייעוץ מקצועי ראשוני לפני פנייה לקבלן ולקראת המו"מ על תיקון הליקויים והמחיר הסופי של הנכס, ניסוח ושליחה של מכתב התראה ראשוני במידה ונמצאו ליקויים משמעותיים שהופכים את הדירה לבלתי ראויה למגורים.

במקרה והקבלן מתעלם או מסרב להתייחס לדוח הליקויים ולמכתב התראה הראשון שקיבל, המחלקה המשפטית שלנו תלווה אתכם לאורך כל ההליך המשפטי באמצעות משרד עורכי דין המתמחה בתחום.

הליווי המשפטי שלנו כולל מתן עדות בבית משפט במידת הצורך. עוז הנדסה ממליצה לקבל חוות דעת הנדסית לפני חתימה על פרוטוקול מסירה מול הקבלן וטרם מסירת הנכס, על מנת שתוכלו לנהל התדיינות ומו"מ עם הקבלן בנוגע לתיקון הליקויים והמחיר הסופי של הנכס בטרם כניסתכם לדירה. שירות ליווי משפטי ממשרד עורכי דין מוענק ללקוחותינו רק כאשר בבדיקה מתגלים ליקויים משמעותיים שהופכים את הדירה לבלתי ראויה למגורים והקבלן מסרב לתקנם.

למה אתם צריכים חוות דעת הנדסית ומתי צריך ליווי משפטי?

דירה חדשה מקבלן צריכה להיות נקייה מליקויים, שטחיים או משמעותיים. כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות בחלק זה, במקרים רבים מתגלים ליקויים שונים, מליקויים קוסמטיים ועד ליקויים משמעותיים שהופכים את הדירה לבלתי ראויה למגורים. במצבים אלו, כדאי להיעזר בייעוץ משפטי של חברת עוז הנדסה.

 

מעטפת משפטית מקצועית שדואגת לכם

חברת עוז הנדסה תספק לכם חוות דעת הנדסית על בסיס בדק בית מקיף ומעמיק. הבדיקה תאתר מגוון רחב של כשלים וליקויי בנייה, מליקויים קוסמטיים ועד ליקויים משמעותיים. במקרה של ליקויים קוסמטיים הניתנים לתיקון, כמו נזק בריצוף, דלתות ומשקופים וכדומה, המחלקה המשפטית שלנו תייעץ לכם לקראת תהליך ההתדיינות מול הקבלן על מנת שהליקויים יתוקנו לשביעות רצונכם.
במקרה של ליקויים משמעותיים יותר, כמו ליקויים שאינם ניתנים לתיקון ופוגעים בערך הנכס, או ליקויים שהופכים את הנכס ללא ראוי למגורים, נעניק מעטפת משפטית מלאה, כולל ליווי בבית משפט.
חשוב לציין, החוק בישראל לא מפרט איך קבלן צריך למסור את הדירה. החוק קובע רק כי הקבלן צריך למסור ללקוח דירה "ראויה למגורים". ליקויים משמעותיים, כמו דירה ללא חשמל פעיל, ללא מים, עם רטיבות, דלת כניסה לא פעילה ועוד, הופכים את הדירה לבלתי ראויה למגורים.
צוות המהנדסים שלנו מספק חוות דעת הנדסית הקובעת כי הדירה אינה ראויה למגורים. במידה והקבלן מסרב לתקן את הליקויים מרצונו, אנו שולחים לו מכתב התראה. במידה ולאחר מכן הוא מסרב לפצות את הלקוח או לתקן את הליקויים, המחלקה המשפטית שלנו תלווה אתכם בהליך תביעה בבית משפט.

עלות הבדיקה

שירות ליווי משפטי וחוות דעת הנדסית כולל שירות בדק בית וליווי משפטי. בהתאם לזאת, עלות השירות כוללת את עלות בדק הבית. שירות ייעוץ משפטי ראשוני ושליחת מכתב התראה ראשוני לקבלן כלולים במחיר זה ואינם דורשים תוספת תשלום. במקרה של תביעה של הקבלן, השירות כרוך בתשלום למשרד עורכי הדין המלווה אותנו.

 

שאלות ותשובות

חוות הדעת המקצועית כוללת פירוט מלא של כל הליקויים שנמצאו בדירה, מליקויים קוסמטים קטנים ועד ליקויים מהותיים, לדוגמא רטיבויות, ליקויים בשלד הבניין, באיטום או במערכת החשמל. מלבד לפירוט ליקויים חוות הדעת מפרטת את התקנות ההבנייה נדרשות והפער בינם לבין המצב בפועל בדירה. כמו כן היא כוללת הערות מקצועיות, תמונות והמלצות לביצוע עבור הקבלן. לא פחות חשוב מכך, המסמך כולל גם תמחור מוערך של תיקון הליקויים שנמצאו, כך שגם הלקוח שאינו ביא במונחים ההנדסיים המקצועיים יכול לדעת מה היקף הנזק מבחינה כספית.

 

כאמור, החוק קובע כי הקבלן מחויב למסור את דירה הראויה למגורים, אך למרבה הצער החוק לא מגדיר מה זה בדיוק דירה הראויה למגורים או דירה שאינה ראויה למגורים. חוסר הבהירות הזו היא הסיבה העיקרית בגינה כדאי מאוד לתת למקצוענים לעסוק בכך. מהנדסי בנין מוסמכים יתנו חוות דעת מקצועית על הליקויים ויחד עם המחלקה המשפטית יקבעו האם הדירה או הנכס מוגדרים שלא ראויה למגורים או לא.

 

היתרון העיקרי הוא שזו הדרך הנכונה והבטוחה ביותר עבורכם להבטיח כי הקבלן עומד בכל ההתחייבויות שלו כלפיכם ומוסר לכם דירה ללא ליקויים. כאשר קבלן מקבל לידיו חוות דעת מקצועית או מכתב מפני גורמים הנדסיים מקצועיים יש סיכוי גבוה יותר כי הוא יתייחס ברצינות לטענותיכם ויתקן את הליקויים לשביעות רצונכם.