בדיקת רכוש משותף ושטחים ציבוריים

עוז הנדסה מספקת שירותי ביקורת מבנים – בדיקת שטחים ציבוריים/משותפים על ידי צוות מהנדסים ומומחים.

שירותי הבדיקה מטעם חברתנו כולל סט בדיקות הנדסיות לאיתור ליקויים אשר אינם נראים לעין בלתי מקצועית, יבצע התאמות בין תוכניות הנכס והמפרט הטכני לבין הביצוע בפועל והכל תוך שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם, ידע וניסיון. בסיום הבדיקה מופק דו"ח ליקויים המכיל את כלל הליקויים שנמצאו. הדו"ח כולל תמונות, התאמה לתקנים, המלצות לביצוע ועוד.
הדו"ח הינו בעל תוקף משפטי.
צוות החברה יעמוד לרשותכם בכל שאלה מקצועית ואישית ויסייע לכם עד להשלמת תהליך המסירה ושנת הבדק ברמה הגבוהה ביותר תוך מקצועיות, אמינות ומחויבות.

 

שלבי הבדיקה

למה כדאי לבצע בדיקת דירה חדשה מקבלן?

שלב ראשון

מהנדס בודק מגיע לאתר ומקבל לידיו כל תכניות מבנה ומפרט הקשורים למבנה.
הבודק יבצע מעבר על התוכניות ככל שיידרש על מנת להבין את סוג הנכס, המבנה שלו, החומרים ועוד.

 

שלב שני

הבודק יתחיל בסריקת המבנה מחלקו העליון בגג, יבצע בדיקת מערכת האיטום, המערכות הסולריות, צנרות ומעברים.

 

שלב שלישי

בלשב זה, יבדוק הבודק את הקומות התחתונות (טיפוסיות) הכוללות לובי קומתי, ארונות שירות ותשתית, פירי עשן, התאמה לתקנים, ליקויים קוסמטיים כגון פגמים, סדקים, שריטות וכו. 

 

שלב רביעי

בשלב זה, יבצע הבודק בדיקה של קומת הקרקע והלובי הקומתי, לאיתור כשלים ואי התאמות. הבדיקה כוללת את כל האלמנטים המובילים אל הקומות.

 

שלב חמישי

כחלק מקומת הקרקע, נבדקים גם שטחי הפיתוח והחוץ על כל חלקיו – תשתיות, גמל מים, מונים ותשתיות.

 

שלב שישי

בשלב הסופי, נבדקות הקומות התחתונות, הכוללות חניון, התאמה לתקני אש, צינורות ושיפועים, תעלות ניקוז והתאמה לתקני שילוט ומילוט. 

 

הצצה לתהליכי הליווי והפיקוח

שלבי התכנון

שלבי הביצוע

שלבי המסירה

שנת הבדק

נגן וידאו

>> הצצה לתהליך הביצוע בשטח

נגן וידאו

>> הצצה לליווי שנת הבדק

בדק בית לשטחי המבנה המשותפים/ציבוריים

כמו כן, יבצע צוות החברה התאמה לתקני כיבוי אש, התאמה לתוכניות הנכס וכן למפרט המכר ועוד.
בסיום הבדיקה, נפיק עבורכם דוח ליקויים מפורט הכולל כלל הממצאים שאותרו.
הדוח מופק על ידי מהנדס מוסמך ומפרט את כלל הליקויים בשטחים הציבוריים המשותפים בבניין וכולל פירוט תקנות ותקנים נדרשים, הערות מקצועיות, תמונות, המלצות לביצוע ותמחור עלויות מוערך לביצוע התיקונים הנדרשים.
בסיום הבדיקה, נפיק עבורכם דוח ליקויים מפורט הכולל כלל הממצאים שאותרו. הדוח מופק על ידי מהנדס מוסמך ומפרט את כלל הליקויים בשטחים הציבוריים המשותפים בבניין וכולל פירוט תקנות ותקנים נדרשים, הערות מקצועיות, תמונות, המלצות לביצוע ותמחור עלויות מוערך לביצוע. 

המלצהאנו ממליצים לבצע את בדיקת הבניין והרכוש המשותף במעמד פרוטוקול ראשוני במידה וישנו, ובכל מקרה לפני החתימה של נציגות הדיירים על פרוטוקול המסירה הסופי של השטחים המשותפים בבניין מול הקבלן. בדיקת הרכוש המשותף בשלב זה תוודא כי לא קיימים ליקויים אשר אינם נראים לעין בלתי מקצועית בשטחים המשותפים בבניין ותבטיח כי אם קיימים כאלו, הקבלן יתקן אותם לפני שהמבנה מאוכלס ותמנע עוגמת נפש ופגיעה באיכות החיים של הדיירים.

 

מדוע חשוב לבצע בדיקת השטחים המשותפים/ציבוריים?

רבים נוטים לחשוב, כי בדיקת שטחי המבנה המשותפים היא המלצה של דרך אגב ולא חובה. הסיבה לטעות נובעת מהמחשבה שהדבר היחיד שמעניין הוא בדיקת הדירה בלבד ("בדק בית") הקשור לכל דירה בנפרד.
ליקויים בשטחים המשותפים עלול לגרור נזקים כבדים למבנה ועוגמת נפש עד רמת אי התאמה למגורים.
דוגמאות כמו רטיבות מגג המבנה, אי תקינות המערכת הסולרית, חדירת מים ורטיבות דרך שטחי האיטום ו/או מהחיפוי החיצוני, שיפועים לא תקינים, חשמל לא תקין ועוד.
כל אלו ועוד, עלולים לגרור עוגמת נפש אדירה לכלל הדיירים ולכן בדיקת המבנה על ידי גורם מוסמך הוא חובה!
חברת עוז הנדסה תבטיח שתיכנסו לפרויקט כאשר כל אלו ועוד אותרו וטופלו כנדרש.

 

מה כוללת הבדיקה והאם יש בדיקות נוספות שחשובות?

בדיקת רכוש משותף בוחנת את טיב ואיכות הבניה ובודקת כי עומדת בסטנדרט הבנייה שהובטח לרוכשים וכן בתקנות ובחוקי הבנייה בישראל.
רכוש משותף, מוגדר ככל החלקים מהמבנה אשר אינם רשומים כדירות או כנכסים פרטיים. בקטגוריה זו נכללים גג הבניין, הלובי והכניסה, חדר המדרגות והמעלית, החניון והחניות, החצר ועוד.
ביקורת על חלקים אלו תספק לכם "תעודת זהות" על מצב המבנה וחלקיו.
בדומה למסירת דירה פרטית הידוע בכינוי "בדק בית", גם השטחים הציבוריים המשותפים בבניין נמסרים על ידי הקבלן בפרוטוקול מסודר הכולל פרוטוקול טרום מסירה ראשוני ופרוטוקול סופי מסירה. השטחים נמסרים לנציגות הדיירים בטרם מסירת הדירות.
חתימה על פרוטוקול מסירה סופי ללא בדיקה מעמיקה ש
ל חברת עוז הנדסה עלול לגרור בעיות רבות כמו היעדר טיפול מתאים של הקבלן, סחבת מיותרת, עיכוב במסירת הדירות ועוד.

זכרו:לא עוברים לפני שבודקים.
בדיקת המבנה בטרם המעבר/בסמוך לו, תקל על חייכם, תספק לכם תעודת ביטחון ותעזור לחסוך עוגמת נפש והוצאות גבוהות בעתיד.
הצוות של עוז הנדסה ותיק ומנוסה וכולל את הציוד המתקדם ביותר בתחום. אנשי החברה יעשו ככל יכולתם על מנת לעזור לדיירים לעבור לבניין על הצד הטוב ביותר, יאתר ליקויים בכל מערכות הבניין, התשתיות והאלמנטים בשטחים המשותפים בבניין ויוודא כי לא קיימות אי התאמות בין חוקי ותקנות הבנייה בישראל (תקנות התכנון והבנייה, תקנות הג"א, חוק החשמל, הוראות הל"ת, ועוד) ובין המצב בפועל בנכס.

דוח מפורט – בסיום הבדיקה, נספק עבורכם דו"ח ליקויים מפורט ומקצועי.
תוקף משפטי – הדוח חתום על ידי מהנדסה מוסמך, בעל תוקף משפטי וקביל בבית משפט.
מהירות – קבלת דוח תוך שני ימי עסקים מיום ביצוע הבדיקה.
מקצועיות – צוות חברת עוז הנדסה ימשיך ללוות אתכם לאורך התהליך ועד השלמתו ויספק מענה לכל שאלה ובקשה.

 

עלות הבדיקה

עלות בדיקת שטחים ציבוריים/משותפים, הינה בהתאם לסוג הבניין (מגורים ו/או מסחר), גודל, מספר קומות ועוד.
העלות נעה בדר"כ בין 3,000 ₪ – 4,500 ₪ ומחולקת לעלות עבור כל דייר בבניין.
לקבלת הצעת מחיר מדויקת, יש לבצע שיחת נתונים אל מול החברה לאחריה תישלח הצעה מסודרת.

 

שאלות ותשובות

הנציגות המשותפת של דיירי הבניין אחראית על ביצוע הבדיקה. הנציגות המשותפת צריכה להיות מוסכמת על כל הדיירים ובהתאם לתקנון הבית המשותף.
בבנייני מגורים, ובייחוד בניינים חדשים עם כמות גדולה של דיירים ובעלי נכסים, מוקמת לרוב נציגות דיירים ונחתם תקנון בית משותף, המסדיר את זכויותיהם וחובותהם של כל הדיירים בנכס.
נציגות הדיירים צריכה לפעול למען שיפור איכות החיים והרווחה של כל הדיירים בבניין.
בהתאם לזאת, נציגות זו היא האחראית לביצוע בדק בית לרכוש המשותף, לאיתור ליקויים ולמו"מ מול הקבלן לתיקונם.

 

רבים נוטים לזלזל בבדיקה של השטחים המשותפים בבניין ולדאוג לבדק בית בנכס הפרטי שלהם, אך למעשה, ליקויים מהותיים בשטח המשותף בבניין עלולים לגרום לפגיעה משמעותית בחיים של כל אחד ואחד מדיירי הבניין.
דמיינו מעקה לא תקין שמסכן את ילדי הבניין, רטיבות עקב חדירת מי גשמים בגג, או מעלית שמערכת החשמל בה אינה תקינה: אלו ליקויים שעלולים להביא לנזק מהותי אצל כל אחד ואחד מהדיירים ולכן חשוב כי נציגות הדיירים תבצע בדיקה מקצועית של השטחים הציבוריים המשותפים בנכס.

 

היקף הבדיקה וחלקי הבניין הנבדקים במסגרת הביקורת תלויים בהסכם בין חברת בדק הבית ובין הדיירים, אך לרוב היא כוללת את לובי כניסה לבניין, הגינה (כולל הגדר של הגינה, השבילים וכדומה), חדרי מדרגות, גג, חדר גנרטורים, חניונים, חדר מאגר מים, חדר משאבות מים, חדר מעליות, חדר אשפה, ועוד.