פיקוח מטעם הדיירים – פינוי בינוי

דואגים לעתיד

עוז הנדסה מספקת מעטפת הגנה הנדסית לבעלי דירות בענף ההתחדשות העירונית לשמירה על אינטרס הדיירים ומיקסום הזכויות.

שלבי התכנון

מפרט מותאם לפרויקט

מפרט טכני לפרויקט הינו מסמך מחייב הכולל תמורות היזם לבעלי הדירות. המפרט נכתב בשלבי הפרויקט הראשונים ומגדיר את סטנדרט המערכות במטרה למקסם את תמורות בעלי הדירות ולהגדיר מחירי האלמנטים, שמות הספקים, מחירי זיכויים, שינויי דיירים ועוד. בנוסף, מגדיר המפרט בקרות הנדסיות בשלבי הביצוע על מנת לשמור על איכות בניה גבוהה ככל הניתן. המפרט מתייחס לדירות הבעלים החדשות ולשטחי הפרויקט המשותפים.

מכרז יזמים

מכרז יזמים לפרויקט מנוהל על ידי כל גורמי המקצוע המייצגים את בעלי הדירות בשיתוף נציגות הבעלים במטרה לבחור את היזם בעל הכישורים וההתאמה הנכונה ביותר. המכרז מופץ על ידי עו"ד הדיירים וכולל שאלון מסחרי ושאלון הנדסי אשר נכתבים על ידי העו"ד ומפקח הבעלים. חברת הפיקוח הינה חלק בלתי נפרד ממכרז היזמים.

תב"ע ותוכניות הגשה להיתר

לאחר בחירת היזם וסיכום התמורות בפרויקט, מבצעת חברת הפיקוח בקרה אחר תהליך הוצאת התב"ע והתאמתה לתמורות היזם לבעלי הדירות. בהמשך התהליך, מבצעת החברה בקרה אחר תוכניות ההגשה להיתר במטרה להבטיח את טיב ואיכות התכנון לבעלי הדירות וכלל הפרויקט וכן כדי לאתר אי התאמות וכשלים בשלב התכנון המקדים.

שלבי הביצוע

פיקוח הנדסי באתר

בשלבי הביצוע ימונה מפקח בניה אשר ילווה את שלבי הבניה השונים תוך ביצוע בקרות הנדסיות הכוללות התאמה ללוחות זמנים, בדיקת תוכניות ומפרטים, בדיקות מעבדה, מכון תקנים ועוד. מפקח הבניה הינו מהנדס מוסמך בעל ידע וניסיון מתאים למידות הפרויקט.

עדכונים שוטפים לבעלי הדירות

במסגרת שלבי הביצוע, יפיק המפקח דוחות התקדמות באתר אשר ישלחו באופן שוטף לבעלי הדירות. הדוח מרכז את התקדמות הבניה ומועבר בתפוצה לדיירים, עו"ד, קבלן ויזם.

תיקי דייר ושינויי דיירים

כחלק משלבי הביצוע, ילווה המפקח את בעלי הדירות בשלבי בניית תיקי הדייר ושינויי הדיירים. המפקח יוודא כי תגמירי הפרויקט תואמים את המפרט הטכני ויהיה מעורב בשינויי הדיירים בשיתוף בעלי הדירות.

שלבי המסירה ושנת הבדק

מזל טוב, הפרויקט עומד להסתיים 😊

קבלת דירות הבעלים

בשלבי המסירה, ילווה המפקח את בעלי הדירות "יד ביד" בקבלת הדירות מידי הקבלן. במסגרת הליווי, יפיק המפקח דוחות בדק בית הכוללים את ליקויי הבניה שנמצאו, התאמתם לתקנים, תוכניות ומפרטים וכן תמחור עלויות תיקונים והמלצות לביצוע. הדוחות הינם בעלי תוקף משפטי.

קבלת השטחים המשותפים

בשלבי המסירה, ילווה המפקח את נציגות בעלי הדירות "יד ביד" בקבלת הבניין והשטחים המשוץתפים (ציבוריים). בסיום הבדיקות, יפיק המפקח דוחות ביקורת מבנים הכוללים את ליקויי הבניה שנמצאו, התאמתם לתקנים, תוכניות ומפרטים וכן תמחור עלויות תיקונים והמלצות לביצוע. הדוחות הינם בעלי תוקף משפטי.

ליווי שנת הבדק

לקראת תום שנת הבדק המוגדרת בהסכם, יפיק המפקח דוחות "בדק בית" וביקורת מבנים בהם ירוכזו הפערים שטרם טופלו או ממצאים חדשים אשר התגלו לאורך שנת הבדק. הדוחות הינם בעלי תוקף משפטי

שחרור ערבות בדק

אחד מהתנאים לשחרור ערבות הבדק המשמשת כאחת מערבויות הפרויקט היא דיווח המפקח כי הדברים טופלו לשביעות רצון מקצועית.

מי משלם על שירותי הפיקוח?

כל התשלומים לפקח משולמים על ידי יזם הפרויקט אשר יעמיד לכך תקציב מוגדר מראש. לבעלי הדירות אין כל חבות בדבר תשלומים למפקח בכל שלב.

אם התשלום הוא על ידי היזם, למי ניתנת נאמנות המפקח?

למעט תשלום התמורה למפקח, אין ליזם הנבחר כל אחריות ביחס למינוי המפקח או סיום עבודתו. בדומה לעו"ד הדיירים, אחד התנאים של בעלי הדירות בטרם הבחירה ביזם הינה העמדת תקציב למפקח מטעם הבעלים. נוסף לכך, המפקח חותם על הסכם שירותים עם בעלי הדירות בלבד והיזם מתחייב לתשלום התמורה ולקבלת הסמכויות ע"פ ההסכם.

האם אפשר לוותר על מפקח מטעם הדיירים בפרויקט?

כמובן שלא. מפקח בניה הוא תנאי הכרחי להצלחת הפרויקט ובעיקר לשמירה על אינטרס בעלי הדירות. כמו שלא ניתן לוותר על עו"ד דיירים המייצג את בעלי הדירות בפן המשפטי כך לא ניתן לוותר על מפקח דיירים המייצג את בעלי הדירות בפן ההנדסי.

מתי נכון למנות מפקח לפרויקט?

השלב הנכון ביותר הוא מיד עם התאגדות הפרויקט ללא קשר לבעלי המקצוע שנחברו או טרם נבחרו. המפקח מייצג את בעלי הידורת וממומן על ידי היזם שיבחר/נבחר ולכן אין סיבה לא למנות את המפקח עוד בשלבים המוקדים על מנת שילווה את התהליך מנקדות מבטו המקצועית, ימקסם את תמורות בעלי הדירות (מפרט טכני) ויגן על האינסטרסים שלהם בלבד.

מה השלבים בהם מלווה המפקח את הפרויקט?

השלבים הנכונים הינם מיד עם התאגדות הדיירים. בתחילת התהליך, יכתוב המפקח בשיתוף בעלי הדירות מפרט טכני מותאם לפרויקט אשר יכלול את תמורות הדיירים (סוגי מערכות כגון מיזוג, מטבחים, חשמל, אינסטלציה וכו') כך שיבטיח כי התמורות מקסימליות. בהמשך, מלווה המפקח את שלבי התכנון הכוללים את הוצאת התב"ע והפקת תוכניות ההכגשה להיתר במטרה להבטיח כי כל תמורות היזם לבעלי הדירות אכן באות לידי ביטוי. כמו כן, בהמשך התהליך, מיד עם הריסת מבנים, יפקח המפקח על שלבי ביצוע בניית הפרויקט על כל חלקיו תוך עדכונים שוטפים לבעלי הדירות בדבר קצב ההתקדמות והתאמה למסמכים. בסיום הפרויקט, ילווה המפקח את בכלי הדירות בקבלת הדירות והשטחים המשותפים תוך ביצוע בדק בית והפקת דוחות בעלי תוקף משפטי. לסיום, יבצע המפקח בדק בית נוסף בסיום שנת הבדק המוגדרת בחוק על מנת להבטיח את הצלחת הפרויקט והגנה על בעלי הדירות.

למה עוז הנדסה?

עוז הנדסה מלווה בעלי דירות בלבד בענף ההתחדשות העירונית. לחברה ניסיון עתיר שנים בליווי מס' רב של פרויקטים בסדרי גודל שונים הדורשים מיומנות והיכרות מעמיקה עם התהליך. עוז הנדסה נחשבת לאחת החברות החדשניות והמובילות בישראל בענף הנדסת הבניין ומספקת שירותי פיקוח בנייה, ביקורת מבנים וייעוץ הנדסי על ידי צוות מהנדסים מוסמכים בלבד.

חשוב לדעת !

המפקח נבחר על ידי בעלי הדירות בלבד

שירותי הפיקוח מטעם הדיירים ממומנים על ידי היזם כחלק מתקציב הפרויקט

לא יוצאים לדרך ללא מפקח מטעם הדיירים השומר על אינסטרס בעלי הדירות